Week 1: Hoe kunnen we een goede dierenverzorger worden?

 Deze week was het een heel lastige week, want het was week van de sport. Maandagvoormiddag gingen we samen met 3/4 naar de sporthal. Daar stond dansjuf Celine van dansschool Matliss ons op te wachten. We deden een opwarming en daarna leerden we een dansje aangeleerd. 


In de namiddag gingen we opnieuw richting de sporthal. Deze keer stond personal trainer Alexander ons op te wachten. Hij leerde ons de basis van tennis. Helemaal niet zo simpel als het lijkt, maar super goed gedaan! 

















Dinsdag was de sportiefste dag van de week. In de ochtend startten we in de kring en bespraken we de sportactiviteiten van de maandag. We konden besluiten dat iedereen heel hard genoten had. Om 10u was het tijd om naar het zwembad te vertrekken. Dit jaar gaan we dubbel zoveel gaan zwemmen aangezien we nu telkens samen gaan met een andere klas. We werden in drie groepen verdeeld en elke groep oefende er op los. We zwommen met een plankje, we letten extra op onze beenbewegingen en we kregen uiteraard ook 5 minuutjes vrij zwemmen. 


























Op woensdag stond er geen sport op de planning. De ideale gelegenheid om wat werk in te halen. Allebei de groepen kregen een lesje Frans. We herhaalden ook enkele spellingsafspraken. Verenkelen, verdubbelen en verlengen hebben geen enkel geheim meer voor ons. 

Op donderdag hadden we opnieuw een sportinitiatie op de planning staan. We kregen de kans om kennis te maken met rugby. Niet iedereen was even enthousiast om te vertrekken, maar eens we bezig waren vonden we het super leuk. We begonnen met een spelletje tienbal. Daarna kregen we enkele basiszaken aangeleerd die je nodig hebt om rugby te kunnen spelen. Om te eindigen speelden we een klein partijtje rugby met onze groep. Goed gedaan!


















Uiteraard werd er deze week ook gewerkt. Het vijfde leerjaar herhaalde in de rekenlessen de waardetabel en oefende hiermee met getallen tot 100 000. Voor de taallessen werkten we klassikaal. We leerden nieuwe woorden en gebruikten ze in de lesjes rond karaktereigenschappen, vergelijkingen en bijvoeglijke naamwoorden. Het zesde leerjaar ging zelfstandig aan de slag met getallen tot 10 miljoen, daarnaast herhaalden we ook de ongelijke verdeling. Hoe zat dat nu ook alweer in elkaar met die hokjes? Gelukkig lukte het vlotjes om het ons te herinneren en konden we verder. Veel meer tijd om te werken was er niet aangezien we zoveel gesport hebben deze week. 

In de projectlessen kwamen we tot het definitieve onderwerp 'dierenverzorger'. We stelden de vraagjes op, dachten na over alles wat we wilden weten, kunnen en doen. We leerden over de twee grote groepen dieren, de gewervelde en de ongewervelde dieren. 









Daarnaast hebben we aan de hand van een stappenplan ook geleerd hoe je een spreekbeurt maakt. We kregen een rad vol vreemde dieren (jamaicaboa, pannenkoekenschildpad, neushoornleguaan, montserratfluitkikker,...) te zien en elk om de beurt mochten we aan het rad draaien om zo te zien over welk dier we onze spreekbeurt moeten maken. Veel succes bij het maken van de spreekbeurt! 







Zo zie je maar dat we er meteen ingevlogen zijn. Geniet van jullie weekend en vergeet niet goed uit te rusten!

Tot maandag!

Alle foto's deze week

Reacties

Populaire posts van deze blog

Avonturenklassen juni 2023

Week 2 van ons project rond het oude Egypte

De laatste twee schoolweken