1 en 2 september

Donderdag was het eindelijk zo ver. Na een zonovergoten vakantie was het tijd om terug samen te komen en heel veel bij te leren. 

De dag startte met de nieuwe schooldans. Wie deze nog eens wil oefenen kan het filmpje vinden op de facebookpagina. Na de schooldans werden alle helpende handen op school aangeduid. Daarna was het tijd om naar de klas te gaan. We hebben dit schooljaar twee nieuwe leerlingen in de klas. Welkom Fleur en Maurice! We maakten uitgebreid kennis door onszelf voor te stellen in de kring. Wie goed luisterde had daarna een kleine voorsprong. We speelden bingo om verder kennis te maken.Uiteraard maakten we ook tijd om onze zotste vakantieverhalen met elkaar te delen. De ene ging op reis, de andere speelde veel in het zwembad,... zoveel leuke verhalen! Jullie hebben duidelijk genoten.





In de namiddag begonnen we aan onze verjaardagskalender. Helemaal digitaal aan de hand van een stappenplan. Niet zo simpel hoor! De andere helft van de klas maakte een naamkaartje om aan zijn kastje te hangen. Knap gedaan!



Op vrijdagvoormiddag speelden de begeleiders enkele toneeltjes om de afspraken op school nog eens te overlopen.  



We kregen ons eerste lesje Frans en herhaalden enkele zaken van rekenen en spelling. 

Vrijdagnamiddag werkten we klasoverschrijdend met het derde en vierde leerjaar. Bij Rolande was er toneel voorzien, Elke voorzag een muziekles en bij mij werden we kunstenaars zoals Miro en maakten we onze eigen kunstwerken. 








Daarna brainstormden we voor project. Dit waren de voorstellen:

  • Norah: Hoe was het in de Victoriaanse tijd? Wat zorgt ervoor dat je beter ziet met een bril?
  • Fleur: Wie was Anne Frank? Hoeveel insecten bestaan er?
  • Sky: Wat houdt de job in van een architecte?
  • Iona: Hoe komt het dat circusmensen zo'n coole dingen kunnen? Welke smaken bestaan er allemaal? Hoe kunnen we zelf een dierentuinmedewerker worden?
  • Zoé: Hoe wordt kaas gemaakt? Wat is het Europees Parlement en wat doen ze daar? 
  • Yuna: Waar gaat het vuile water naartoe? 
  • Khamza: Op welke planeten kan je overleven?
  • Seena: Hoe gaat het er in een brandweerkazerne aan toe? Hoe kunnen duikers veilig duiken?
  • Lucy: Welke natuurrampen kunnen er voorkomen? Welke planten zijn dodelijk?
  • Enya: Hoe lezen mensen met een visuele beperking?
  • Mathis: Hoe worden boten gemaakt? 
  • Maurice: Hoe was het leven tijdens de oorlog?
  • Oraia: Hoe maak je schoolgerief? Hoe zorg je het best voor egels?
  • Anaïs: Hoeveel dieren leven er op de wereld? 
  • Faith: Wat zit er allemaal op je huid dat je niet kan zien? Hoe komt het dat je bepaalde dingen wel/niet lekker vindt? Hoe groeien planten?
  • Pepijn: Wat is een lui oog en waarom hebben sommige mensen dat?
  • Jonah: Waarom hebben we zenuwen?
  • Mira: Hoe is het geld ontstaan?
Momenteel gingen de meeste stemmen naar een project rond circus. Uiteraard moeten we maandag nog eens kijken of we dit wel aan voldoende doelen kunnen koppelen. Ben je benieuwd of dit definitief ons nieuwe project zal worden? Blijf dan zeker onze blog lezen! 

En zo zit de eerste schoolweer er alweer op. Geniet van het weekend, rust goed uit want volgende week staat de week van de sport op de planning. Onze planning ziet er als volgt uit:
  • maandagvoormiddag: dans
  • maandagnamiddag: tennis
  • dinsdagvoormiddag: zwemmen
  • dinsdagnamiddag: gezondheidsloop --> vergeet je fiets, fluohesje en fietsslot niet!
  • donderdagvoormiddag: rugby
Er werd reeds een mailtje verstuurd met verdere info over deze week. Bekijk dus zeker het mailtje omtrent de week van de sport.

Tot maandag!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Avonturenklassen juni 2023

Week 2 van ons project rond het oude Egypte

De laatste twee schoolweken