Wensweek

Wooooooow... Van een wensweek gesproken! Deze week hebben we echt heel veel wensen kunnen vervullen. Is jouw wens nog niet aan bod gekomen? Geen paniek! Na de vakantie gaan we nog verder hoor!

Op maandag hebben we de volgende wensen vervuld:
  • een hele namiddag knutselen
  • een dag niet werken
  • doen waar we zin in hebben
De leerlingen kregen de vrijheid om te kiezen uit verschillende knutselopdrachten. Natuurlijk begon iedereen met het maken van de kerstkaarten. We maakten een kaart met een lichtje in, deze kaart paste volledig binnen het project wetenschap en elektriciteit. Helaas was het echt heel moeilijk om dit lichtje te laten werken. We gebruikten een batterijtje, een lichtje een heel veel kopertape.

Daarnaast maakten ze ook nog een kerstkaart met zelfgemaakte stempels, er zaten echt prachtplaatjes bij!

Wie klaar was met de kerstkaarten mocht zelf kiezen wat hij of zij deed. Sommigen speelden een smartgame, anderen speelden een spelletje op de computer, nog anderen gingen creatief aan de slag. Iedereen was flink aan het werk.

Dinsdag was het eindelijk zo ver! De lang verwachte elektronica- en techniekdag. We begonnen deze dag met een kring waarin iedereen die iets van elektronica of techniek meehad, het mocht voorstellen. Hier een overzichtje:
  • Lentel: Ik heb een tablet mee. Ik moet die delen met mijn broer Pepijn. We mogen elk 2u per dag gebruik maken van de tablet.
  • Alexandra: Ik heb mijn gsm mee. Mijn zus mag die niet meer aanraken want ze maakte al eentje stuk van mij. Ik mag mijn gsm zoveel gebruiken als ik wil. Ik neem die zelfs mee naar mijn kamer 's avonds. 
  • Owen: Ik heb een gsm mee. Het is de oude gsm van mijn papa. Er staat een app op waarmee je draken in een boek tot leven kan wekken. 
  • Jey Mart: Ik heb mijn gsm mee. Er staan heel veel spelletjes op en ik mag zelf kiezen hoe lang ik mijn gsm gebruik. 
  • Flor: Ik heb mijn nieuwe gsm mee. Het is een gsm zonder simkaart. Ik gebruik hem dus als tablet. Ik mag zelf kiezen hoe lang ik mijn gsm gebruik, maar mama houdt het wel in de gaten dat ik niet overdrijf.
  • Mauro: Ik heb mijn nintendo switch mee. Mijn vorige is stuk gegaan dus nu wil ik niet meer dat er iemand anders mijn nintendo gebruikt. Ik mag zelf kiezen hoe lang ik ermee speel, maar af en toe moet ik een taakje uitvoeren tussendoor.
  • Falco: Ik heb mijn telefoon mee. Dit is niet de telefoon die ik in de klas gebruikt. Het hoesje is een beetje kapot. Mijn mama zegt me op voorhand hoe lang ik schermtijd krijg. Ik moet afwisselen met veel spelen.
  • Luka: Ik heb een go pro mee. Mijn papa gebruikt hem nog bij de parachutes, maar ik mag hem ook soms gebruiken. 
  • Renske: Ik heb mijn gsm mee die ik voor mijn verjaardag kreeg van oma en opa. Het is de 'oude' telefoon van opa. Ik gebruik hem vooral om filmpjes en tiktok te kijken op mijn kamer, maar 's avonds breng ik hem altijd naar beneden.
  • Amy: Ik heb ook mijn gsm mee. Mijn mama zegt hoe lang ik hem mag gebruiken, maar hij valt meestal uit na twee uur. Mama heeft een app op haar gsm die ervoor zorgt dat mijn gsm uitgaat om 20u. 
  • Floor: Ik heb ook een gsm mee. Ik heb die al een paar maanden. Ik mag daar de hele dag mee bezig zijn. Soms neem ik hem zelfs mee naar boven. Soms verlies ik de tijd uit het oog waardoor het 's avonds heel laat wordt en dan ben ik uiteraard heel moe de volgende dag. Dat durft ook wel eens gebeuren als ik naar school moet.
  • Meike: Ik heb ook mijn gsm mee. Ik mag zelf kiezen wanneer en hoe lang ik mijn gsm gebruik. Via een app zorgen mijn ouders er voor dat mijn gsm 's avonds om 20u uitvalt en ik kan er 's morgens pas opnieuw mee werken vanaf 7u30. Ik neem hem nooit mee naar boven want daar heb ik toch geen wifi en het mag niet van mijn ouders. 
  • Amber: Ik heb mijn gsm en koptelefoon mee. Ik breng die altijd mee naar school want dan kan ik mama altijd bereiken als ik met de fiets naar school kom. Ik gebruik die vooral om spelletjes te spelen. Ik doe mijn gsm mee naar mijn slaapkamer. 
  • Warre: Ik heb mijn gsm en mijn drone mee. Mijn drone gebruik ik meestal in de lente en de zomer omdat er dan niet zoveel wind is. Ik heb daarnet vlug een batterij ingestoken. Ik kan mijn drone met mijn gsm en afstandsbediening besturen en ik kan er zelfs mee filmen. Mijn gsm gebruik ik tot mijn mama zegt dat ik ermee moet ophouden. Mijn powerbank heb ik ook meegebracht, dat gebruik ik om mijn gsm op te laden. 
  • Livio: Ik heb mijn nintendo switch light mee. Mijn zus en ik hebben er elk eentje. Ik mag zelf kiezen hoe lang ik speel met de nintendo. Voor mijn verjaardag heb ik een geheugenkaartje gekregen, zo heb ik meer ruimte op mijn nintendo.
In de namiddag gingen we onze elektronica aan de slag. We mochten tiktoks maken, we mochten online een game spelen, we mochten foto's nemen,... We hielden wel rekening met de privacy. Niet iedereen mocht op sociale media en daar moesten we echt rekening mee houden. 



Op woensdag kregen we speciaal bezoek in de klas. Pluisje het konijn van Owen, Coco de vogel van Amy en Drakolin de baardagame kwamen op bezoek. Ze werden allemaal uitvoerig besproken en bekeken. Ze bleven tot de middag bij ons om ons wat gezelschap te houden. 




Donderdag stond er een grote luxedag ingepland. We kregen een manicure, een voetbad en een pedicure. Onze nagels werden gelakt en we kregen een zelfgemaakt gezichtsmasker. Naast dit alles kregen we ook groot bezoek van Yasmine het paard én we maakten zelf een driegangenmenu. We begonnen onze middag met een glaasje kinderbubbels en wat chips. Het voorgerecht was tomaat-wortelsoep met balletjes, zoooooo lekker! Daarna kregen we als hoofdgerecht hotdogs met saus naar keuze en gedroogde uitjes. Onze menu werd afgesloten met pannenekoekjes. We kregen de keuze tussen chocoladepannenkoeken en gewone pannenkoeken. We konden bijna naar huis rollen, zo veel hebben we gegeten! 






Op donderdag ging er ook een vervulling van de zonnebloemen in vervulling. Er kwam een levensecht paard langs. Natuurlijk gingen wij ook eens een kijkje nemen!



Vrijdag werd onze wensweek afgesloten met cadeautjesvrijdag. Iedereen kreeg een leuk cadeautje. Sommigen maakten zelf iets, anderen kochten iets. Het was een fantastisch moment! In de namiddag gingen we met de kleuters naar de grote sportzaal om te turnen. Daar hielpen we om de wens van een kleutertje te vervullen. We speelden een voetbalmatch en we speelden met ballen en ballonnen. 







Wij hebben alvast enorm genoten van deze wensweek.
Wij zijn helemaal klaar om de vakantie te starten. Geniet allemaal van de vakantie, vergeet niet om goed uit te rusten en geniet samen met je bubbel van de feestdagen. Maak er een gezellig en gezond eindejaar van!

Tot volgend jaar!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Avonturenklassen juni 2023

Week 2 van ons project rond het oude Egypte

De laatste twee schoolweken