Week 30.11.2020

De week begon met een vertelkring zoals elke week. 
Op maandagnamiddag kregen we te horen dat we gingen leren mediteren. Met het passende muziekje was dat geen enkel probleem. Daarna werden we verrast door de Sint! De Sint kwam langs in de zaal en wist over elke klas wel wat te vertellen. Natuurlijk bracht hij ook weer heel wat mee! Elke klas kreeg verschillende cadeautjes. Wij kregen 2 smartgames, een kaartspel om met de hele klas te spelen en een echte wetenschapsdoos! Na het uitpakken van de cadeautjes kregen we ook allemaal een klaaskoek en chocomelk. 

Op dinsdag deden we een talentenkring. Hieronder een overzichtje van onze talenten. Bekijk zeker ook de foto's!

  • Lou: Ik kan heel goed vissen en daarom heb ik mijn karperhengel mee. 
  • Luka
  • Shannon: Mijn talent is voor dieren en mensen zorgen. 
  • Livio: Ik kan iets heel raars doen met mijn vingers. Ik kan het jullie ook aanleren als jullie dit willen.
  • Amber: Mijn talent is volleybal. Ik doe dat heel graag want met andere mensen in contact komen en sporten maakt me heel blij.
  • Jasmina: Mijn talent is tekenen. Ik doe dat graag en ik kan het super goed.
  • Floor, Meike, Amy en Alexandra: Wij kunnen heel goed dansen. Bekijk zeker het filmpje ;)
  • Renske: Ik ben heel lenig. Ik zal het even demonstreren.
  • Lentel: Ik kan goed dansen. Ik vind dat al sinds mijn kleutertijd leuk. Ik heb een dansje voorbereid.
  • Caitlin: Ik teken heel graag en heb twee tekeningen mee om het eens te tonen. 
  • Warre en Mauro: Wij hebben een toneel voorbereid. We hebben het al eens gespeeld op 'voorleesdag'. Geniet mee!
  • Falco: Ik ben goed in smartgames. Ik heb er super veel thuis, en ik heb van veel smartgames al alle levels kunnen uitspelen.
  • Flor: Mijn talent is rummixcubben. Je begint best met 1 kleurtje te vervolledigen. Ik zal eens uitleggen hoe je dat precies moet doen.
  • Connor: Mijn talent is karate. Ik vind het een heel leuke sport. Ik heb al verschillende keren meegedaan met toernooien. Ik ben West-Vlaams kampioen 2019. Ik ben blij dat de karate terug start, want door corona mochten we niet meer gaan sporten. 
  • Owen: Mijn talent is onthouden van leuke uitstapjes die ik meegemaakt heb. Toe nik 5/6 jaar was ben ik naar een dierentuin gegaan. Daar zat een witte leeuw die ook Owen heet. Alles wat ik onthoud kan ik nog als een filmpje zien in mijn hoofd.
  • Siebe:
  • Jey Mart
In de namiddag werden alle spreekbeurten over de Europese Unie voorgesteld. Er zaten echt heel goede spreekbeurten tussen zeg! Wees fier op je werk! Sommigen brachten knutselwerkjes mee, anderen maakten een gebak, er was zelfs iemand die zijn spreekbeurt in de vorm van een toneel voorstelde.

Op woensdag kregen we terug godsdienst/zedenleer. De leerlingen godsdienst werden online begeleid door Katrien. De leerlingen die zedenleer volgen kregen deze week een bundeltje om samen in te werken. Volgende week is Anneloor er terug.

Donderdag en vrijdag werkten we heel hard. We herhaalden de leerstof voor de komende toetsen, we leerden samenvatten,... Het was echt heel intensief!
Natuurlijk kregen we ook eventjes de tijd om te "ontspannen". We gingen aan de slag met de nieuwe smartgames. Wat een succes! 

We sloten de week af met een turnles. De turnles verliep deze week niet van een leien dakje aangezien Justine bijna geen stem meer had. Gelukkig vonden we voor alles een oplossing en slaagden we er toch in om een echte estafette uit te voeren.
Tijdens de turnles werden we verrast met nog een extra Sint bezoekje. De Sint passeerde in de straat met paard en kar. Er waren zelfs roetpieten mee! Voor hij bij ons aan de sportzaal langs kwam, was hij al op school langs geweest. Hij gaf er een enveloppe af met het grote cadeau! 
Tadadadaaaaaaa... We krijgen een nieuw schoolgebouw! Een welgemeende dikke merci, lieve Sint!

Foto's van deze week.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Avonturenklassen juni 2023

Week 2 van ons project rond het oude Egypte

De laatste twee schoolweken