project: Hoe kunnen we een goede dierenverzorger worden?
REKENEN
De rekentoetsen van blok 6 kwamen aan bod. Op vrijdag was het dus tijd om te remediëren en te herhalen aan de hand van rekenspelletjes.
PROJECT
We leren over speciale dieren. Om te beginnen maakten we kennis met de indeling van het dierenrijk. Hiervoor gingen we naar buiten. We lazen de teksten op de verschillende posters en zochten het antwoord op vragen als "Reptielen zijn koudbloedig, wat betekent dat?", "Vissen kunnen hun kleintjes op twee manieren op de wereld zetten. Welke twee manieren?",...
De dag erna verdeelden we onze klas en kozen we allemaal een speciaal dier. We maakten een presentatie waarin we het biotoop, de lichaamsbouw, voedsel, levenswijze en voortplanting aan bod lieten komen. Zo leerden we over heel wat vreemde dieren nieuwe zaken. De lijst met speciale dieren is heel uiteenlopend geworden. Kijk maar!
Emma en Flore zullen de Blauwe Draak voorstellen.
Thalia zal het zeepaardje voorstellen.
Lera en Kaya zullen de grote posthoornslak voorstellen.
Oraia en Noa zullen de vleerhond voorstellen.
Angelo en Alegandro zullen de axolotl voorstellen.
Seena en Khamza zullen de cobra voorstellen.
Aza zal de naakte molrat voorstellen.
Maurice, Sem en Jente zullen de schilderskikker voorstellen.
Floor en Bukuroshe zullen de pinguïn voorstellen.
Jake en Mathis zullen het vliegende hert voorstellen.
Anaïs en Noémie zullen de rog voorstellen.
Iona en Enya zullen de zeeolifant voorstellen.
Leon en Eden zullen de blobvis voorstellen.
Vrijdag keken we naar een aflevering van karrewiet en keken daarna wat we nog wisten aan de hand van een kahootquiz. Proficiat aan de winnaars!
VERJAARDAGSFORUM
De jarigen van maart en april werden gevierd op het verjaardagsforum. Proficiat met jullie verjaardag en bedankt voor de lekkernijen!
We vierden in de klas de verjaardag van Oraia. Proficiat met je 12de verjaardag!
VOORLEZEN ANEMONEN
Sem en Iona gingen langs en lazen het boek 'Berend Stuntel' voor aan de hand van klaslezen.
Thalia en Valeriia lazen het verhaal "Broccoli in mijn ijs' voor.
Jente en Alegandro gingen langs bij de anemonen om een bewegingsactiviteit te begeleiden. Alles in thema ijsjes.
SPELLETJES BEGELEIDEN KLEUTER
Iona en Bukuroshe hielpen de anemonen bij het maken van hun moederdagkaart
MUZISCHE LESSEN
We werkten aan onze moederdagcadeaus.
We gingen bij Feike met de boomwhackers aan de slag. We volgden een kleurenpatroon waardoor we een mooi muzikaal stukje konden spelen.
BELANGRIJK
📧 Iedereen kreeg een mailtje in verband met ons project. We zijn nog op zoek naar mensen die in het bezit zijn van een "speciaal" dier en hiermee eens naar de klas wil komen. Wie kan ons helpen?
✅ Donderdag en vrijdag is er geen school.
Reacties
Een reactie posten