Week 23.11.2020

En toen was het vrijdag!
Het was een enorm drukke week. Een week vol hard werken en tussendoor toch leuke ontspanningsmomentjes.

Op maandag begonnen we onze dag met een uitgebreide vertelkring. Het is altijd heel fijn om te horen wat jullie allemaal uitgespookt hebben in het weekend. 

Tijdens de rekenlessen deze week zijn we in het vijfde leerjaar vooral aan de slag gegaan met breuken. Dit is een heel lastig onderdeeltje voor velen onder ons. We begonnen terug van het begin en bekeken eens wat een breuk precies is. Stiekem kregen we af en toe wel eens wat honger door het steeds over pizza's en taarten te hebben. We leerden ook bij over oppervlaktematen. We tekenden een vierkante meter op de grond in de klas. Daarna bekeken we wat een dm², km² dan precies is. Wat een speciale tabel! Die tabel heeft twee kolommen 😧 Het lijkt wel een autostrade!
In het zesde leerjaar leerden we bij over sorteernetwerken. Dat waren precies allerlei spinnenwebben, heel moeilijk dus. Gelukkig was het helemaal niet zo. Eens we de regeltjes van de netwerken onder de knie hadden werd het zelfs leuk! 

Deze week hebben we ons project rond de EU afgewerkt. Op classroom kan iedereen de toetswijzer terugvinden. Begin er tijdig aan! 10 december is het al zover.
We begonnen ook aan het nieuwe project rond de wetenschap. Zo leerden we al dat er verschillende soorten elektriciteit bestaan. We leerden al over statische en dynamische elektriciteit, groene stroom, waar komt elektriciteit vandaan,... Volgende week gaan we verder hoor!

Tijdens de muzische lessen probeerden we kleuren in elkaar te laten overgaan zonder een duidelijke grens te maken. Er waren enkele leerlingen die deze techniek zeer goed onder de knie hadden. Super!

Vrijdagmorgen namen we uitgebreid te tijd om eens na te denken over 'Wat wil ik later worden?'. Hieronder kan je de antwoorden lezen.

  •  Amy: Ik wil boerin worden. Ik wil een boerderij voor varkens en konijnen.
  • Jasmina: Winkelbediende in de Aldi. 
  • Alexandra: Een dierenwinkel lijkt me leuk. Liefst bij de reptielen want die zijn schattig.
  • Floor: Ik wil dierenarts worden, maar enkel voor huisdieren.
  • Caitlin: Ik wil ook dierenarts worden. Alle dieren zijn welkom maar geen spinnen.
  • Amber:
  • Renske: Ik wil iets doen in de wetenschap. Ik weet nog niet precies wat.
  • Meike: Ik heb twee dingen. Ofwel wil ik politieagente worden ofwel brandweervrouw. Ik kijk graag naar de buurtpolitie vandaar mijn interesse in de politie. 
  • Lentel: Ik twijfel nog tussen drie zaken: leerkracht, vrachtwagenchauffeur zoals papa of onthaalmoeder zoals mama. 
  • Owen: 
  • Flor: Ik twijfel nog tussen elektricien, iets met dieren of bioloog. Ik zou heel graag meer weten over dieren, want ieder dier heeft wel iets waar hij goed in is. 
  • Jey Mart: Ik twijfel nog tussen voetbaltrainer en wetenschapper. 
  • Lou: Ik wil bouwvakker en boomsnoeier worden. Ik wil zeker eens uit een boom springen.
  • Siebe: Ik zou wel muzikant van moderne muziek willen worden. Ik zou vooral willen zingen. 
  • Livio: 
  • Connor: Ik zou graag voor mijn 5de en 6de middelbaar naar de officierschool gaan om dan later naar het leger te kunnen gaan. 
  • Luka: Ik zou graag technische snufjes maken.
  • Shannon: Kok of bakker. Ik lust bijna geen groenten en misschien leer ik ze dan wel eten.
  • Warre: Ik wil graag acteur worden. Er is een kunstschool in Brugge.
  • Mauro: Ik ben nog aan het twijfelen tussen vier dingen. Voetballer, bakker, acteur of visser. 
  • Falco: Elektricien, dat ziet er mij echt leuk uit. 
Natuurlijk hadden we ook tijd voor wat tussendoortjes. We hebben een momentje genomen om eens te voetballen, we kregen een kwartiertje tijd om te lezen in alle rust, we deden just dance,... Het was echt een fijne week!

Op vrijdagnamiddag sloten we de week af met een turnles. We gingen aan de slag met een tweedelige opdracht. De eerste groep ging badmintonnen, de andere groep ging tennissen. We hadden enkele supertalentjes. Dikke proficiat aan Jey Mart & Flor, Connor & Renske, Luka. Zij wonnen de kleine wedstrijd! 

Volgende week gaan we van start met de spreekbeurten. Graag goed voorbereiden! Je kan je spreekbeurt altijd eens voor je ouders uitproberen. Veel succes!

Tot maandag!

Klik hier voor de foto's.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Avonturenklassen juni 2023

Week 2 van ons project rond het oude Egypte

De laatste twee schoolweken