Week 2: 'Hoe kunnen we onze klas omtoveren tot Oceanië?"
ALGEMEEN
We trokken naar buiten om onze werkwoorden verder in te oefenen. We oefenden de voltooid deelwoorden en daarna deden we een woorddictee. We moesten het gedicteerde woord onthouden, het loopparcours afleggen en daarna pas schrijven. Pfoe, niet zo simpel hoor! Foto’s.
We vierden de jarigen van de maand maart. Proficiat met jullie verjaardag en bedankt voor de lekkernijen!
We mochten naar de auteurslezing van Mathilda Masters. Zij is de schrijven van de 321 weetjes-boeken. We leerden veel nieuwe zaken bij en werden warmgemaakt voor haar boeken.
Lara stelde het boek van Violetta voor en liet ons een stukje van de serie zien.
Kaya stelde een kippevel boek voor.
PROJECT
We leerden over de kunst bij de Aboriginals. We namen dot painting onder de loep, we leerden over abstracte kunst en complementaire kleuren en hingen daarna natuurlijk zelf aan de slag. Wat een geboren kunstenaars!
We namen ook de tijd om ons eigen koraalrif te bouwen uit kosteloos materiaal en papier maché.
Als alles droog was konden we ook beginnen schilderen.
We begonnen aan de presentaties voor ons eindproduct. Meer info staat bij belangrijke weetjes.
SAMENWERKING ANEMONEN
Deieke en Clémence gingen op woensdag spelletjes gaan begeleiden bij de anemonen.
Kaya en Jatse gingen op vrijdag een verhaal over bang zijn gaan voorlezen bij de anemonen.
BELANGRIJKE WEETJES
🏈 maandag krijgen we een initiatie rugby. Helemaal passend bij ons project! Graag sportieve kledij en een trui voorzien. Alles gaat buiten door.
🍪 dinsdag gaan we koken aan de hand van Franse recepten. Breng gerust je kookschort mee!
📅 woensdag zijn het oudercontacten. Graag op tijd aanwezig zijn.
🗣️ donderdag is er forum, georganiseerd door de kleuters.
🪸 vrijdag nodigen we onze familie iit om langs te komen op ons eindproduct. Iedereen welkom op ons open klasmoment tussen 14u en 15u.
Reacties
Een reactie posten