Week 2: Hoe kunnen we ons eigen wetenschapstheater organiseren?
ALGEMEEN
Julie kwam deze week langs om te werken rond verbindend communiceren. We speelden toneeltjes met in de hoofdrol de jakhals en de giraf.
We versierden de ontbijtdozen, want zaterdag gaan onze Bloei!-ontbijten terug de deur uit. Smakelijk iedereen!
Drieke bracht sterke magneten mee. We konden nu écht voelen hoe twee dezelfde polen elkaar afstoten. Aansluitend bekeken we het filmpje 'Wat is magnetisme?'. Ook hieruit leerden we ontzettend veel!
We gingen samen met de madeliefjes gaan turnen. We speelden mattenflip, we slingerden aan de touwen en speelden koekenroof.
KRINGEN
Clémence stelde deze week Jeanne d'Arc voor in de historische kring. Om te kijken hoe goed we opgelet hadden, had Clémence een kahootquiz voorzien.
We deden opnieuw ‘foto van de dag’. Een prachtige foto, gemaakt in Japan. Weten jullie wat we precies zien?
TECHNOPOLIS
Bij aankomst in Technopolis mochten we in groepjes de verschillende ruimtes en onderdelen gaan verkennen. Magnetisme, licht, VR, snelheid,... We ontdekten en experimenteerden vollebak!
Drieke was proefkonijn bij een demonstratie. We leerden bij over statische elektriciteit, hoe we ons haar recht kunnen laten staan en hoe het komt dat donker haar minder snel rechtop gaat staan in vergelijking met blond haar.
We volgden de show 'Maar natuurlijk!'. We zagen hoe het komt dat vuurvliegjes licht geven, wat een zure zee is, hoe we een wolk in een fles kunnen maken,... We mochten steeds onze hypothese delen door middel van een speciaal toestelletje.
We leerden ontzettend veel bij en deden heel wat inspiratie op voor ons eigen wetenschapstheater.
Alle foto's van onze uitstap ken je hier vinden.
Reacties
Een reactie posten