Project week 2: 'Hoe kunnen we een muzikale dag organiseren?'
ALGEMEEN
Deze week mochten we ons schoollied gaan inzingen in een professionele studio. We kunnen niet wachten om het eindresultaat te horen.
Tijdens de turnles gingen we actief aan de slag in drie verschillende vakken. In vak 1 gingen we aan de slag met matbal, in vak 2 speelden we badminton en in mat 3 mochten we hoogspringen.
PROJECT
Deze week gingen we aan de slag met ritmes en verschillende ritmepatronen. Amai, niet zo simpel als het lijkt hoor! We speelden een echte pennenzakkenrock in kleine groepjes waarbij we een ritmepatroon moesten volgen.
We gingen langs bij de zonnebloemen en deden mee met een activiteit rond WIEF (taakinitiatie). Er werden enkele leerlingen de klas uitgestuurd, ondertussen moest een groepje andere leerlingen een situatie uitbeelden. Als de weggestuurde leerlingen terugkwamen moesten ze raden wat er werd uitgebeeld.
Daarnaast gingen we ook aan de slag met body percussie.
We leerden over muziekinstrumenten van over heel de wereld. We bekeken de muziekinstrumenten uit Afrika, Australië, Centraal-Europa en Latijns-Amerika. Telkens met een gepast muziekfragmentje erbij. De didgeridoo maakte een grote indruk op ons! We hebben ook enkele muzikale kinderen in de klas en daar mochten we van meegenieten deze week.
Aza en Nina speelden piano.
Drieke speelde een muziekstukje op haar saxofoon.
Lara en Jatse bliezen ons omver met hun drumskills.
Goed gedaan hoor!
KRING
Deze week stelden Innes, Lily en Arjen hun zelfgemaakte gezelschapsspelletje voor.
SAMENWERKING MET ANEMONEN
Woensdag gingen Aza en Sem langs bij de anemonen om spelletjes te begeleiden.
Vrijdag mochten Arjen en Thalia een verhaal gaan voorlezen.
BELANGRIJKE WEETJES
Dinsdagvoormiddag gaan we op uitstap naar Kortrijk. Bedankt aan de mensen die ons helpen bij het organiseren van het vervoer!
Donderdagvoormiddag gaan de schoolverlaters op snuffelstage naar MSKA Groenestraat in Roeselare.
Donderdag staat het eindproduct van ons schoolproject op de planning. In de voormiddag gaan we muzisch aan de slag en volgen we verschillende workhops. In de namiddag is er vrij podium voor leerlingen die iets van muziek, zang of dans naar voor willen brengen.
Reacties
Een reactie posten