Hallo iedereen,

Ondertussen zijn we begonnen aan de tweede week van een wel heel bizarre tijd. We hebben nauwelijks contact, we moeten communiceren per mail, ik kan jullie niet helpen zoals ik zou willen,... Ik hoop echt dat we met z'n alles terug snel naar school kunnen. 

Eerst en vooral een welgemeende dikke proficiat voor Connor, Gelukkige verjaardag! Hij vierde op 18 maart zijn verjaardag. Wees maar zeker dat we dit in de klas nog uitgebreid zullen vieren! 

Afbeeldingsresultaat voor happy birthday quote

Ik vroeg jullie om een dagboek bij te houden van jullie eerste week thuis. Hier kan je de dagboeken vinden die ik per mail ontving. 

1. Warre (foto's op komst)

Maandag: Ik ben in de voormiddag naar school geweest en in de namiddag is papa mij komen ophalen. Hij had zijn voet bezeerd en kon dus niet meer werken. Dit was een leuke verrassing. Ik ben in de namiddag nog naar Tobe gefietst.

Dinsdag: Ik ben oma en opa gaan helpen met klussen in de tuin. In de voormiddag heb k wat schoolwerk gedaan.

Woensdag: Vandaag voelt het voor mij een beetje als het einde van ons 'oude' leven. Het is hier elke dag als een zoete inval, vrienden komen af en aan, lopen binnen en buiten en gisterenavond hoorden we dat vanaf vanmiddag 12 uur de maatregelen tegen corona nog verstrengen. Voorlopig geen spontane bezoekjes meer dus... Mama moest vandaag niet werken en het was heel mooi weer. Ideaal dus om samen in de tuin te werken! Het was heel leuk!

Donderdag: Papa, Wout, Robbe en ik zijn even een toertje gaan fietsen. Als we terug kwamen stond er een vriend van papa en mama voor de deur. Hij bleef in zijn camionette zitten en zo hebben we even gepraat. We moeten afstand bewaren!!! Mama had nog een leuke verrassing mee na het werk. Ze was gestopt bij de  melkboer en had 3 liter verse melk mee!! 's Avonds hebben we eens met een hoop mensen gevideochat! Leuk iedereen nog eens te zien.
Vrijdag: Ik heb veel voor school gewerkt.

Zaterdag: Ik heb veel op mijn kamer gespeeld met mijn broer. We hebben de playmobil van de zolder gehaald en ermee gespeeld. Mijn broer (Robbe), mama en ik hebben petit beurre taart gemaakt. Wat houdt dat in? Eerst een laag koekjes in melk gesopt, dan een laag slagroom, dan weer koekjes, dan weer slagroom,... Bovenaan strooi je wat verkruimelde speculaas koekjes, heel lekker en gemakkelijk!

Zondag: Ik heb veel gespeeld. Zowel binnen als buiten. Vanavond ga ik nog naar de mol kijken.

2. Caitlin

Maandag heb ik wiskunde, spelling, taal en op scoodle gewerkt. Maar ik vond het saai en echt niet leuk.
Op dinsdag heb ik niet veel gedaan. Ik heb in wiskunde gewerkt en gelezen.
Op woensdag heb ik in de ochtend gewerkt en Connor zijn verjaardag gevierd.
Op donderdag was papa jarig.
Op vrijdag heb ik op scoodle gewerkt.

3. Connor

Maandag: rekenen les 1, 2, 3

Dinsdag: Scoodle spelling (werkte niet)

Woensdag: mijn verjaardag. Ik heb taart gegeten, mocht langer op de PS4 en ik heb met de honden gespeeld en uitgeslapen. Ikheb voor het eerst advocaat gegeten. Taal lezen.

Donderdag: Scoodle spelling

Vrijdag: Taal scoodle, rekenen scoodle 

4. Lex

Maandag ben ik met papa gaan werken. Ik mocht helpen met een vloer leggen. Ik vond het leuk!
Dinsdag op de bus zag ik mensen met mondmaskers. In de bus moest je achteraan opstappen. Ik vond de opvang leuk omdat ik vrienden zag.





De rest van de week kon mama thuis werken, maar ik moest haar proberen met rust te laten. Ik deed dit door huiswerk te maken en soms te gamen en op de trampoline te springen.








5. Nayeli


Eerst en vooral hebben we een weekend uitgerust van de twee weken school.
Dan de maandag moesten we opstaan om 8 uur (dat vond ik niet zo leuk omdat ik liever uitslaap), dan moesten we ons klaar maken alsof het school was en om 9 uur beginnen met werken tot 10 uur.

Om 10 uur een pauze van een half uur op schermpjes om dan om 10:30 weer te beginnen met werken. Daarna moesten we werken tot 12 uur, dan mochten we een uurtje op schermpje. Dan een uurtje buiten spelen. En pas daarna werd het springkasteel opgeblazen om 2 uur tot we even geen zin meer hadden. Om 5 uur werd het springkasteel terug opgeblazen, in de tussentijd mochten we doen wat we wouden zolang het maar te doen was. Rond 18:00 aten we. En rond 21:00 gingen we gaan slapen (dit alles geldt voor alle dagen van de school week).

Vandaag (zaterdag) is het leuk omdat ik mocht uitslapen tot 10u én omdat het 21 maart is en we elk jaar meedoen met werelddownsyndroom-dag. Dan doen we 2 verschillende kousen aan en das leuk, ook al doe ik dat eigenlijk altijd :D
Ik heb niet echt een weekendgevoel omdat we al heel de week thuis zijn, wat ik wel jammer vind.




6. Lentel


Ik heb niet zoveel gedaan in deze week maar ik ga toch vertellen. Ik ben de dinsdag voor de lock down een paar keer klaaskoeken gaan brengen bij een  vriendin van mama die een gehandicapt zoontje heeft. Zo willen we haar werk een beetje verminderen.



Pepijn en ik hebben dan nog een keer mee geweest met papa in de camion voor de lock down natuurlijk maar nu mogen we niet meer en dat vind ik jammer.
Ik heb ook al een beetje op scoodle gewerkt en huiswerk gemaakt van typen, deze mail typ ik nu blindelings trouwens.

Ik heb gisteren avond een set matroesjka poppen gekregen en ik heb ze vandaag geverfd omdat we flink hebben geholpen. Ik heb dan ook nog vandaag een fitbit gekregen dat ze op aliexpress heeft gekocht.

7. Livio
Ik heb alle dagen, behalve in het weekendje zowel in de voormiddag als in de namiddag voor school gewerkt via Scoodle, ongeveer een 15 tot 20tal minuutjes. Tussendoor ben ik voor mama nog naar de winkel geweest, want mama is een beetje ziek. En voor de rest heb ik vooral gespeeld op mijn Nintendo Switch Lite en TV gekeken op mijn tablet. 

8. Mauro
Maandag heb ik in de ochtend naar school geweest ik moest in de ochtend al weg omdat Loeka mijn kleine broer ziek was.
Dinsdag was het saai want ik heb gewerkt voor school en in de tuin heb ik ook moeten helpen.
Woensdag hetzelfde als dinsdag.
Donderdag moesten we naar de begrafenis van mijn opa (pappie)😿😿😿
maar in de middag een cake gemaakt😋😋😋😋
Vrijdag gewerkt voor school en ook in de tuin heb ik weer geholpen. In de namiddag zijn we naar school geweest om mijn taalboek op te halen en Flor, Trees, Nel, Nina en Janne waren de enige die daar waren.


Zaterdag heb ik in de tuin gewerkt  en gespeeld op de trampoline. S avonds hebben we een gezelschapsspelletje gespeeld terwijl we een aperitiefje deden.
Zondag heb ik gewerkt in de tuin en gespeeld in de trampoline en in de zandbak samen met loeka mijn kleine broer.
DAT WAS EEN WERK WEEKJE NU NOG WEEK 2,3,4 en 5


Reacties

Populaire posts van deze blog

Avonturenklassen juni 2023

Week 2 van ons project rond het oude Egypte

De laatste twee schoolweken